ВИХОВНА РОБОТА У ГІМНАЗІЇ
Звіт виховної роботи за 2021-2022 н.р.
Шкільне життя у Чортківській гімназії – це не лише навчальні будні, але й гімназійні свята. Яскраві, барвисті, веселі, творчі, урочисті, обдаровані юнаки і юнки, які є учасниками торжеств і концертів, – це справді чудові враження і насолода для душі не лише гімназійної родини, а й для усього міста. Пишається гімназія своїми обдарованими особистостями, які є активними учасникими найрізноманітніших гуртків та спортивних секцій. Щороку, здобуваючи перемоги на різних змаганнях міського, обласного, державного значення, вони прославляють Чортківську гімназію ім. М.Шашкевича, вносячи свою лепту в розвиток і розбудову освіти Чортківської ОТГ.
Впродовж року реалізуються у контексті комплексних заходів основні напрямки виховної роботи:
- військово-патріотичний
- родинно-сімейний
- національно-патріотичний
- громадянсько-правовий
- духовно-моральний
- екологічний
- художньо-естетичний
- формування здорового способу життя
- трудовий
Справжньою окрасою кожного святкування є учасники театрального аматорського гуртка. Без драматичної постановки не можна уявити будь-яке торжество. Пишається гімназія своїми талановитими доньками та синами, які є учасниками театрального гуртка “Маска” (керівник Гриндула Т.І.). Кілька років поспіль дивують усіх глядачів неймовірні постановки юних акторів, зокрема у 2021 року мали нагоду усі містяни переглянути виставу «Ніч перед Різдвом, або як Вакула шукав черевички у Лондоні», яка не тільки була поставлена на сцені центру надання культурних послуг ім.. К.Рубчакової, але й транслювалась онлайн через офіційну сторінку гімназії у Фейсбуці.
А традиційні загальношкільні заходи: свято Першого та Останнього дзвоника, випускні вечори, день Посвяти у гімназисти, Різдвяні та Новорічні тижні – це вершина майстерності та творчості заступника з виховної роботи та педагога-організатора. Кожен виховний захід, який проводиться у школі, має творчу родзинку та сприяє формуванню молодої особистості.
Особливе місце у формуванні особистості займає національно-патріотичне та громадянське виховання, зокрема учасники національно-патріотичного гуртка «Сокіл» (керівник Коваль С.В.) беруть активну участь у міських та обласних заходах, які спрямовані на формування свідомо мислячого громадянина держави, патріота. Відрадним є те, що гуртківці здобули призову місця в обласному етапі національно-патріотичної гри «Сокіл», «Джура»: І місце у номінації «Відун» (сер. група), ІІ місце у номінації «Рятівник» (середня група), ІІІ місце у номінації «Відун» (старша група).
Виховною проблемою впродовж 2021-2022 н.р. було «Формування свідомого громадянина-патріота крізь призму морально-духовного виховання». Серед ключових заходів, які проведено впродовж року, були:
- початок і завершення навчального року з Божим благословенням (Божественна літургія в одному із храмів міста)
- щоденна молитва гімназиста
- зустрічі з духовними особами (священниками, сестрами-монахинями);
- екскурсії до храмів Чорткова
- Хресна дорога (онлайн для учнів гімназії та у приміщенні храму)
- проведення місяця духовно-морального виховання, присвяченого родині.
Впродовж навчального року відповідно до тематики тижнів змінюються декорації шкільної фотозони, що сприяє створенню сприятливого мікроклімату та комфорту для учнів гімназії.
Благодійність серед гімназистів займає особливе місце, адже впродовж року організовуються тематичні ярмарки, волонтерські акції щодо збору продуктів харчування для різних категорій осіб («Великодній кошик», «Дарунки Святого Миколая», «Допоможи воїну» тощо).
Найулюбленішою ланкою виховної роботи серед учнів є туристко-краєзнавча робота, адже, саме подорожуючи, діти пізнають найбільше нового. Цьогоріч учні змогли відвідати Львів, Кам’янець-Подільський, Кришталеву печеру, Луцьк, Івано-Франківськ.
Особливу увагу впродовж року приділяється напрямку громадянсько-правового виховання, зокрема питанням булінгу. У контексті реалізації даного напрямку роботи організовуються зустрічі із працівниками ювенальної первенції, центру надання безоплатної правової допомоги та інших служб, пріоритетним завданням яких є співпраця з дітьми кризових категорій.
Споміж різних напрямків роботи важливе місце займає співпраця із дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб, які постраждали від війни. Впродовж трьох місяців практичний психолог Рибачок С.М., класні керівники тісно співпрацювали з дітками, організовуючи індивідуальні зустрічі та різні групові заняття, що сприяли адаптації до нових умов перебування, зняттю стресу та налагодженню навчальної діяльності.
Гімназійна родина впродовж року є активною учасницею різних міських заходів (спортивні змагання, День вишиванки, Свято ведення гаївок тощо).
Аналіз виховної роботи у 2017-2018 н.р. і завдання на 2018-2019 н.р.
Управління виховною роботою в Чортківській гімназії ім. Маркіяна Шашкевича в 2016-2017 н.р. здійснювали
заступник директора з виховної роботи Горяча Н.В., педагог-організатор Довжик Н.Й., психолог Рибачок С.М.
Працюючи над реалізацією проблеми виховної роботи гімназії «Робота класного керівника як один із провідних напрямків діяльності сучасного навчального закладу у формуванні особистості гімназиста», педагогічний колектив організовував і проводив роботу у відповідності з рекомендаціями Міністерства освіти та науки України.
Класні керівники та класоводи працюють в робочих зошитах, розроблених заступником директора, педагогом – організатором та психологом у відповідності до нових вимог МОН, що дозволяє передбачити системність та наступність у роботі.
Головними завданнями виховного процесу Чортківської гімназії є:
- створення виховного середовища на основі демократизації і гуманізації шкільного життя, переорієнтація внутрішнього світу дитини, підлітка, юнака, дівчини на збагачення індивідуального досвіду самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовираження, самореалізації;
- перетворення навчально-виховного процесу в соціальний простір самовдосконалення особистості, створення умов для набуття нею індивідуального досвіду самотворчості і посиленої участі у творенні світу свого життя;
- побудова системи виховання, яка відповідає загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави, є саморозвиваючою і сприяє підвищенню рівня громадянської вихованості; допомога учням у їх соціально-політичному і громадянському становленні; розвиток інтелектуальної емоційно-почуттєвої та вольової сфери особистості; впровадження активних форм і видів її діяльності;
- використання інтелектуально-естетичних засобів дозвіллєвої діяльності учнів; гармонізація сімейно-шкільного виховання; науково-методичне забезпечення виховного процесу.
Виховна система Чортківської гімназії ім. Маркіяна Шашкевича – це складна психолого-педагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами навчального закладу.
Для охоплення всіх учнів різними формами колективної та індивідуальної діяльності, з метою їх всебічного розвитку та формування інтересів, нахилів у Чортківській гімназії проведено тиждень Незалежності, правових знань, попередження травматизму на дорогах, енергозбереження, цивільної оборони та інші; місячники правового виховання, екологічного виховання, місячник Червоного Хреста, пропаганди здорового способу життя. У рамках цих місячників та тижнів пройшли круглі столи, вікторини, тренінги, КВК, брейн-ринги, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, лікарями. Навчальний рік розпочали та закінчили Святковими літургіями в храмах міста. Відбулися традиційні шкільні свята: День учителя, День Св. Покрови – День УПА, посвята в гімназисти, дні вшанування Маркіяна Шашкевича, ім’я якого носить навчальний заклад, День пам’яті жертв голодомору, Козацькі забави (до Дня Збройних Сил України), свято Миколая, Різдвяна коляда, День Соборності, День пам’яті героїв Крут, Шевченківські дні, Великодній тиждень, свято Матері, День вишиванки. Проведено екскурсії до різних міст України (Києва, Зарваниці, Коломиї, Івано-Франківська), подорожі та походи по стежках та місцях о. Маркіяна Шашкевича (Підлисся-Золочів-Княже-Білий Камінь-Львів). Учні доглядають могили випускників та вчителів гімназії. У навчальному закладі значне місце відводиться пошуково-краєзнавчій діяльності.
Учні 6 (10) класу продовжили традицію написання курсових робіт з історії Чортківської гімназії ім. Маркіяна Шашкевича.
У музеї крім екскурсій, проведено шашкевичівські читання, уроки з літератури рідного краю, пов’язані з іменами наступників поета, чия невтомна праця є взірцем гартування душ молодого покоління. Рада музею дбає про поповнення експонатами вітрин та архіву, знайомить гімназистів із придбаними реліквіями.
Члени «Молодої Просвіти» провели інформаційно-просвітницькі години «Маркіян Шашкевич представник історичної інтеліґенції» в історії суспільно-політичного руху і культури України».
Гімназійний літературно-краєзнавчий музей о. Маркіяна Шашкевича співпрацює з Тернопільським обласним краєзнавчим музеєм, садибою-музеєм у с. Підлиссі, шкільним музеєм с. Пилипче та сільським музеєм с. Бурдяківці Борщівського району, Чортківським районним краєзнавчим музеєм, музеєм політв’язнів та репресованих при Бучацькій єпархій.
Сучасні реалії вимагають від навчальних закладів дотримання високих стандартів організації освітнього простору з метою отримання вихованцями не тільки ґрунтовних знань з різних предметів, а й формування їх як громадян і патріотів, духовно і морально зрілих, життєво компетентних особистостей, активних у суспільному житті, здатних самостійно приймати рішення, брати відповідальність за свої вчинки, вирішувати життєві проблеми.
З огляду на вищесказане, базуючись на традиціях столітньої історії Чортківської гімназії, набутому досвіді, впроваджуючи в життя програму «Орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Тернопільщини», тематичний зміст виховної діяльності навчального закладу планується за змістовими лініями:
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
- Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- Ціннісне ставлення до природи;
- Ціннісне ставлення до праці;
- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва;
- Ціннісне ставлення до себе;
Класні керівники прагнуть створити таке виховне середовище, яке буде сприяти формуванню ціннісного ставлення учнів насамперед до самих себе. Адже, щоб полюбити інших людей, потрібно спочатку полюбити себе. Тому навчають учнів цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Проблему формування здорового способу життя вирішують за допомогою бесід: «Моє місце в колективі», «Гідно неси звання гімназиста», «Я обираю здоровий спосіб життя», «Мій рейтинг», зустрічей з медичними,працівниками, тренінгів «Профілактика негативних звичок серед гімназистів», «Профілактика травматизму», «Гігієна харчування. Корисні поради істини здоров’я», відвертих розмов «Ми дорослішаємо», «Кохання і дружба».
Одним із пріоритетних завдань є виховання духовної культури учнів через збагачення духовного світу, залучаючи до дослідницької і творчої діяльності у різних галузях, привчаючи школярів до культури спілкування.
Виховуючи шанобливе ставлення до сім’ї, родини, людей, проведено бесіди на різні теми: «Приклад Святої Родини в житті моєї сім’ї», «Різдвяні свята – сімейні свята», уроки спілкування: «Як стати товариською людиною», «Як критикувати, не ображаючи». Разом із батьками організовано родинні свята: «Хай святиться ім’я матері і жінки»», «Роде наш красний, роде наш прекрасний», «Христос Воскрес – і дух наш воскресає», спортивні свята «Тато, мама, я – спортивна сім’я». Традиційними є проведення спільних разом із батьками виховних годин, позакласних заходів, поїздок, екскурсій. Два рази в рік (напередодні дня Св. Миколая та Великодня) проведено благодійні акції «Поділися з ближнім», благодійні ярмарки,збір одягу, книжок, іграшок,продуктів для малозабезпечених категорій. В травні місяці проведено творчий звіт перед батьківською громадою: святковий концерт, приурочений до Дня Матері та до Міжнародного Дня Сім’ї.
Важливою складовою змісту виховання особистості є ціннісне ставлення до праці. Воно передбачає усвідомлення дітьми соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Вважаємо, що важливим завданням сучасної школи є виховання творчої конкурентоздатної особистості, яка усвідомлює суспільну значимість праці. З цією метою у своїй роботі використовуємо тести, години спілкування, зустрічі, екскурсії. Школярі знайомляться з професіями батьків. Відношення вихованців до праці можна побачити під час місячників благоустрою, чергувань у класі та проаналізувати, спілкуючись з батьками. Операція «Живи, книго!» підтверджує шанобливе ставлення учнів до підручників.
Враховуючи екологічні проблеми сьогодення, задля виховання ціннісного ставлення до природи проведено екологічні тренінги, організовано екскурсії, екологічні акції. Учні гімназії проходили стежками наших героїв-патріотів, підкорили вершину Карпат Говерлу, відвідували заповідники і парки, прибирали береги річки Серет і схили рідного міста. Наші вихованці – учасники конкурсів малюнків «Мій рідний край – моя Україна», фотовиставок «Я – у світі, світ в мені», екологічних агітбригад, конкурсів плакатів на екологічну тематику. Ці заходи виховують свідоме ставлення до природних багатств, формують екологічну культуру учнів, розуміння своєї єдності з природою. Ініціаторами проведення екологічної природоохоронної роботи в гімназії є об’єднання «Гімназійний ковчег». Співпрацюємо з РО ЕГО «Зелений світ». Результатом ціннісного ставлення до природи можна вважати участь в акціях «Посади калину», «Галерея кімнатних рослин», «Первоцвіти Чортківщини», «Годівничка» та ін. Учасниками «Гімназійного ковчегу» розроблено і описано екскурсійний екологічний маршрут «Екологічні пам’ятки Чорткова».
Ціннісне ставлення школярів до культури і мистецтва формуємо через знайомство із досягненнями світової та вітчизняної культури (під час екскурсій, в ході пізнавальних годин), організацію класних та гімназійних виставок, участь у шкільних і міських заходах естетичного спрямування. Ефективними формами роботи в цьому напрямку є екскурсії у краєзнавчі музеї, відвідування вистав у будинку культури ім. Катерини Рубчакової, виховні години «Тарасове слово до нас промовляє», «Маркіян Шашкевич – духовний покровитель нашої гімназії», майстер-класи писанкарства у стінах гімназії, акції «Конкурс писанок», літературно-мистецькі заходи, присвячені творчості Лесі Українки, Степана Чернецького, виставки дитячих робіт «Великодні дзвони», постійно діючі виставки творчих робіт учнів та вчителів, літературні та творчі зустрічі.
Вважаючи, що дитина змалку повинна жити в оточенні прекрасного, кожен класний керівник разом з батьками та учнями намагається створити у класному приміщенні затишок, комфорт, чистоту
З метою змістовного проведення вільного часу, формування моральної, творчої, фізично-розвиненої особистості, виховання у дітей почуття краси і гармонії, естетичних смаків, поглиблення знань з певних предметів працює мережа гуртків, секцій, творчих об’єднань. Вся позакласна робота у школі спрямована на розвиток наукового, творчого і спортивного потенціалу учнів.
У школі працювали 8 гуртків, 3 спортивні секції, 2 об’єднання, які забезпечують розвиток творчих здібностей, інтелектуальних можливостей учнів, дають широкі можливості для творчої, пізнавальної, суспільно корисної позакласної роботи.
Учасники гуртків є організаторами та активними учасниками позакласних та позашкільних виховних заходів, конкурсів, змагань. Найкраще працюють вокальний гурток (керівник Довжик Н.Й.), клуб інтернаціонального спілкування «КІС» (керівник Кушнір Ю.Ю.). Організатором екологічних місячників, акцій, учасниками конкурсу-огляду екологічних агітбригад є «Гімназійний ковчег» (керівник Богданець Н.Л.). Ініціаторами та організаторами правовиховних заходів є учасники клубу «Закон і ми» (керівник Петровська С.П.). Переможцями міського та учасниками обласного турів стали учасники об’єднання «Джура» (керівник Шевчук В.Є.). Є досягнення і у спортсменів. Волейболісти та баскетболісти під керівництвом Ворси Б.В. та Плекана І.Д. стали призерами та переможцями спортивних турнірів. У минулому навчальному році учні гімназії стали переможцями міської спартакіади з усіх видів спорту. Команда «Олімпійське лелеченя» (керівник Плекан І.Д.) стали бронзовими призерами всеукраїнського туру змагань.
Найголовнішою умовою навчально-виховного процесу є його особистісна зорієнтованість, спрямована на те, щоб кожний вихованець став повноцінним, самодостатнім, творчим суб’єктом діяльності, пізнання, спілкування, вільною і самодіяльною особистістю. Саме в цьому і полягає гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу, центром і метою якого є особистість вихованця.
Ступінь гуманізації виховного процесу залежить від того, наскільки педагогічний колектив створює передумови для самореалізації особистості, розкриття її природних задатків, прагнення до свободи, відповідальності, творчості. Зрештою метою виховання є самовиховання учнів, тобто спонукання їх до самопізнання, до керування своїм розвитком. Для того, щоб вирішити це завдання, розпочинаємо свою роботу із учнівським колективом з психолого-педагогічної діагностики. Впродовж навчального року здійснювалася початкова, коректуюча та узагальнююча діагностика.
Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника Чортківської гімназії ім. Маркіяна Шашкевича – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.
У 2016-2017 н.р. Чортківська гімназія завершила роботу над реалізацією проекту «Формування полікультурного середовища як основи становлення особистості гімназиста, його саморозвитку та самореалізації з використанням інноваційних технологій». В рамках реалізації проекту завершилася робота над виконанням завдань виховного проекту «Ми – частина Європи і світу!».
2017 рік важкий для України у зв’язку з веденням бойових дій на сході країни, постійними бойовими втратами. Тому уся робота спрямовується на виховання толерантності, милосердя, взаємодопомоги. Особлива увага звертається національно-патріотичному вихованню. Цьому сприятимуть вивчення історії українського війська на прикладах Січових Стрільців та воїнів УПА.
Робота спланована у відповідності до методичних рекомендацій МОН України (лист МОН від 27.07.2017 р. № 1/9-413), календаря історичних і пам’ятних дат, національного календаря, звичаїв і традицій гімназії.
Організація виховної діяльності
№ | Зміст роботи | Формавиконання | Дата проведення | Вікова категорія | Відповідальний | Місце проведення | Примітка |
Ціннісне ставлення до суспільства і держави |
|||||||
1. | «Благослови нас, Господи!» | Божественна Літургія з нагоди початку та завершення навчального року. | 01.09.2018 р.26.05.2019 р. | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Класні керівники
|
Храми Чорткова | |
2. | «Державність: шлях до свободи» | Виховні години | 04-08.09.2018 р. | 1-7 класи | Класні керівники | Класні приміщення | |
3. | «Життя у безпеці, безпека у житті» | Місячник безпеки | Вересень | 1-7 класи | Барса Б.В.,класні керівники
|
Коридори гімназії,Класні приміщення, подвір’я гімназії | |
4. | «Україна – частинка Європи»,«Я мандрую рідним краєм» | Фотовиставка | Протягом року | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І. | Коридори гімназії | |
5. | «Хай буде мир у домі під назвою Земля» | День миру | 21.09.2018 р. | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники
|
Коридори гімназії,Класні приміщення,
подвір’я гімназії |
|
6. | «Повертайся додому живим» | Благодійна акція на допомогу військовим | Вересень-листопад | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники
|
||
7. | «УПА – пам’ятатимемо їхню жертву завжди», 75-тій річниці утворення УПА | Заходи за окремим планом | Впродовж року | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники об’єднання «Джура» |
||
8. | Засідання ради профілактики правопорушень | У відповідності з планом | Гриндула Т.І.Петровська С.П. | ||||
9. | «На вікні свіча догорала…Рік 1933» | Заходи за окремим планом | Листопад | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І. | ||
10. | «Знаємо свої права, виконуємо свої обов’язки» | Місячник правових знань | За окремим планом (лютий) | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Бишовець Н.Й.
Петровська С.П. Клуб «Підліток і закон» |
||
11 | Українська Галицька Армія. 130-річчя від дня народження головнокомандувача Дмитра Вітовського | Виховні година | Листопад | 1-7 класи | Гриндула Т.І.класні керівники | Класніприміщення | |
12. | «Майдан ніколи не забути». Година пам’яті героїв небесної сотні | За окремим планом | Лютий | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники |
Коридор гімназії | |
13.
|
«Навіки злуку збережем», 99-річчя із дня Проголешення Акту злуки | Виховні година | Січень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники
|
Коридор гімназії | |
14. | «Пам’ятаємо. Перемагаємо» | За окремим планом | Травень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І
класні керівники |
||
15. | «Русалка Дністровая» – 180-річчя із дня виходу. | Впродовж року | 1-7 року | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники |
|||
16. | «Бій під Крутами» – 100-річчя потому | За окремим планом | Січень | 1-7 класи | Гринула Т.І.,Буковська О.І.,
класні керівники |
||
Ціннісне ставлення до людей |
|||||||
1. | Про підсумки роботи за минулий навчальний рік і перспектива розвитку гімназії, мету і завдання її діяльності у новому навчальному році | Загальногімназійні батьківські збори. Засідання гімназійної ради. | Вересень | Голова гімназійної ради
|
Актова зала | ||
2. | «Турбота», до дня людей похилого віку | Акція | Жовтень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Буковська О.І.,
класні керівники
|
||
3. | «Усе починається з учителя» | Акція | Жовтеньдо дня учителя | 1-4 поч.класи1-7 класи | Гімназійна рада | ||
4. | «Свято весни та жіночності» | Акція | Березень | 1-4 поч. класи1-7 класи | Гімназійна рада | ||
5. | «Ой хто, хто Миколая любить» | Благодійна акція | Грудень | Учні, вчителі, батьки | Гімназійна рада | ||
6. | «Колядує вся родина, колядує Україна» | Свято коляди | Січень | Учні, вчителі, батьки | Гімназійна рада
|
||
7. | «Великодний кошик» | Акція | Квітень | Учні, вчителі, батьки | Гімназійна рада | ||
8. | «Тато, мама, я – спортивна сім’я» | Спортивне свято | Травень | Учні, вчителі, батьки | Гімназійна рада, вчителі фізвиховання | ||
9. | «Вишиванка – генетичний код українців» | Заходи до Всесвітнього дня вишиванки | Травень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Буковська О.І. | ||
Ціннісне ставлення до природи |
|||||||
1.
|
«Краса і затишок гімназійної оселі» | Прибирання класних кімнат | Протягом року | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
2. | «Опале листя» | Трудовий десант | Вересень-листопад | 1-7 класи | Гімназійна рада | Гімназійне подвір’я | |
3. | «Мій край – моя історія життя» | Еколого-краєзнавчі екскурсії | Протягом року | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
4. | «Озеленення шкільного подвір’я» | Екологічна акція | Осінь, весна | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
5. | «Зимова феєрія» | виставка новорічних ялинкових композицій | Грудень | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
6. | «Гостина для пернатих» | Акція | Грудень-березень | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
7. | «Хатинки для пташок» | Акція | Березень | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
8. | «Наша мрія – вода чиста, земля красива» | Двомісячник благоустрою | Квітень-травень | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
9. | «Летять у Чорнобиль журавлі» | Вечір пам’яті | Квітень | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
10. | «Гімназія – наш дім» | Трудові десанти | Протягом року | 1-7 класи | Екологічний ковчег | Подвір’я гімназії | |
Ціннісне ставлення до праці |
|||||||
1. | Організація чергування учнів у гімназії, визначення форми передачі чергування по школі класам, критерії оцінювання | Засідання гімназійної ради | Вересень | 4-6 класи | Голова гімназійної ради | Кабінет ВР | |
2. | «Книжкова лікарня» | Робота у бібліотеці | Впродовж року | 1-7 класи | Пост бережливих, Міщій С.М. | Бібліотека | |
3. | «Куди піти вчитись» | Зустріч з представниками різних професій | Впродовж року | 5-7 класи | ЦССДМ,Рибачок С.М. | Актова зала,ЦССДМ | |
4. | «Гостина для пернатих», «Хатинка для пташок», «Озеленення шкільного подвір’я» | Трудові акції | Впродовж року | 1-7 класи | Гімназійна рада | Територія гімназії | |
5. | Збір макулатури | Трудовий десант | Осінь-весна | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
6. | Виставка робіт ужиткового та декоративно-ужиткового мистецтва | Виставка | Впродовж року | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
7. | «Хай Україна чистою буде» | Загальногімназійна толока | Квітень | 1-7 класи | Гімназійна рада | ||
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|||||||
1. | «Все це Україна моя» | Фотовиставка | Вересень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.Буковська О.І.
класні керівники |
||
2. | «Вечір повстанської пісні», присвячене 75-річчю із часу заснування | Тематичний вечір | Вересень | 1-7 класи | Буковська О.І.,Довжик Н.Й.,
Класні керівники |
Актова зала | |
3. | «Літературні світлиці» | Зустрічі з поетами | Раз у два місяці | 1-7 класи | Молода просвіта | Актова зала | |
4. | Святкові концертні програми | Тематичні свята, вечори | До святкових та визначних дат | 1-7 класи | Гімназійна рада,Молода просвіта | Актова зала, РКБК ім.К.Рубчакової | |
5. | «Пензлем та олівцем» | Участь у конкурсах малюнків | У відповідності із графіком | 1-7 класи | Горяча Н.В. | ||
6. | «Мій край – моя історія жива» | Екскурсійні поїздки, туристичні походи | У відповідності із графіком | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Присунько Л.О.,
класні керівники, гімназійна рада, Молода просвіта |
||
8. | «Фестиваль документального кіно» | Участь у роботі клубу шанувальників документального кіно | У відповідності із графіком | 5-7 класи | Бишовець Н.Й. | Актова зала, читальна зала районної бібліотеки | |
9. | «Новинки зі світу книг» | Літературні виставки-презентації | Щомісяця | 1-7 класи | Бібліотечна рада | Актова зала, коридори гімназії | |
10. | «Різдвяна зірка у небі сіяє. Світло довкіл своє розливає» | Різдвяні вистави | Грудень | 1-7 класи | Гімназійна рада | Актова зала | |
11. | «Андрію, Андрію, маю на тебе надію» | Українські вечорниці | Грудень | 5-7 класи | Буковська О.І.,класні керівники | Актова зала | |
12. | «Різдвяна в’язанка колядок» | Участь у святі коляди | Січень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Буковська О.І.,
Молода просвіта |
Міська площа Героїв майдану | |
13. | «Різдвяні віншування для вчителів» | Ходіння з колядою та маланкою | Січень | 3-7 класи | Гриндула Т.І.,Буковська О.І.,
Молода просвіта |
||
14. | «Великоднє розмаїття» | Участь у міських та шкільних заходах, присвячених Великодню | Квітень | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Буковська О.І.,
Молода просвіта. |
||
Ціннісне ставлення до себе |
|||||||
1. | Громадсько-активний клас | Конкурс | Протягом року | 1-7 класи | Гриндула Т.І.,Голова гімназійної ради | Приміщення та територія гімназії | |
2. | «Самі плануємо, самі готуємо, самі аналізуємо» (затвердження планів роботи учнівської гімназійної ради) | Учнівська конференція | Вересень | 2-7 класи | Гімназійна рада | Актова зала
|
|
3. | «Я – знаю, я – можу» | Вибори голови гімназійної ради | Жовтень | 1-7 класи | Гімназійна рада | Актова зала
|
|
4. | «Школа лідера» | Проведення творчого навчання лідерів учнівського самоврядування | Кожного місяця | 1-7 класи | Гімназійна рада | Актова зала | |
5. | «Урок» | Рейд | Серпень-травень | ||||
6. | Чергування по гімназії | Вересень-травень | 4-7 класи | Голова гімназійної ради | Приміщення та територія гімназії | ||
7. | Зайнятість учнів у позаурочний час відповідно до їх інтересів | Банк даних | Жовтень | 1-7 класи | Гриндула Т.І. | Кабінет ВР | |
8. | «Ми – мандрівники» | День туризму | Вересень | 1-7 класи | Присунько Л.О. | Приміщення та територія гімназії | |
9. | «Допомога армії» | Соціальний проект | Вересень-жовтень | 1-7 класи | Волонтерський загін «Клич» | Приміщення та територія гімназії | |
10. | «До нас іде Святий Миколай» | Благодійна акція | Грудень | 1-7 класи | Волонтерський загін «Клич» | Приміщення та територія гімназії | |
11. | «Великодній кошик» | Благодійна акція | Квітень | 1-7 класи | Волонтерський загін «Клич» | Приміщення та територія гімназії |