Сторінка для батьків
Шановні батьки!
Якщо ви знаєте, що Ваша дитина здібна, творча і працьовита;
якщо бажаєте, щоб Ваша дитина досконало оволоділа двома іноземними мовами (англійською, німецькою), основами комп’ютерних технологій і одержала ґрунтовний базовий рівень знань, критично мислила та набула життєво важливих компетенцій;
якщо мрієте, щоб Ваші діти почувалися безпечно і комфортно під час навчання, а Ви були задоволені та спокійні за Ваших дітей сьогодні й у майбутньому;
якщо вірите, що саме знання стануть визначальними для майбутнього для Вашої дитини, то
запрошуємо до співпраці!
Чортківська гімназія
імені Маркіяна Шашкевича
оголошує набір учнів з 01.03.2023-31.05.2023
до 1-го початкового та 1 (5) гімназійного класів
на 2023-2024 навчальний рік.
Документи приносимо в головний корпус гімназії в кабінет діловода за адресою: м. Чортків, вул. Лесі Українки, 7, телефон для довідок: 0950408744, 0970599748
Для зарахування в гімназію додаються:
- Особова справа учня (до 1 гімназійного класу).
- Медична довідка.
- 2 фотокартки розміром 3 на 4 см.
- Довідка з місця проживання.
- Копія свідоцтва про народження.
Дирекція гімназії
До уваги батьків!
Вікторія Прудей (Victoria Prooday) володіє ступенем магістра з трудотерапії в Медичній школі при університеті Торонто. У неї великий досвід роботи з дітьми та батьками.
Я закликаю батьків, що піклуються про майбутнє своїх дітей, почути те, що я говорю в цій статті. Навіть, якщо ви не згідні з моєю точкою зору, будь ласка, дотримуйтесь рекомендацій в кінці цієї статті. Після того, як ви побачите позитивні зміни в житті вашої дитини, ви зрозумієте, чому я говорю те, що говорю!
Прямо зараз в наших будинках розгортається мовчазна трагедія, що зачіпає найдорожче, що у нас є: наших дітей!
Наші діти знаходяться в жахливому емоційному стані!
Більш того, за останні 15 років статистика психічних розладів у дітей жахає:
кожна п’ята дитина має розлади психіки;
поширеність синдрому дефіциту уваги виросла на 43%;
поширеність підліткової депресії виросла на 37%;
частота самогубств серед дітей 10-14 років виросла на 200%.
Що ще нам потрібно, щоб подивитися правді в очі?
Ні, відповідь не в поліпшенні діагностичних можливостей!
Ні, вони не народжуються такими!
Ні, це не провина школи й системи!
Так, як би боляче нам не було це визнавати, у багатьох випадках саме МИ, батьки, повинні самі допомогти своїм дітям!У чому проблема?
Сучасні діти позбавлені основ здорового дитинства, таких як:
Емоційно доступні батьки.
Чітко обкреслені межі та повчання.
Обов’язки.
Збалансоване харчування і достатній сон.
Рух і свіже повітря.
Творчі ігри, спілкування, вільне проведення часу.
Натомість діти мають:
Байдужих, неуважних, постійно зайнятих батьків.
Батьків, які балують, які дозволяють дітям все.
Відчуття, що їм всі винні.
Незбалансоване живлення і недостатній сон.
Сидячий домашній спосіб життя.
Нескінченну стимуляцію, технологічні забави, миттєве задоволення.
Хіба можна виховати здорове покоління в таких хворих умовах? Звичайно ні!
Людську природу обдурити неможливо: без батьківського виховання не обійтися! Як ми бачимо, наслідки жахливі. За втрату нормального дитинства діти розплачуються втратою емоційного благополуччя.
Що робити?
Якщо ми хочемо, щоб наші діти виросли щасливими та здоровими, нам треба прокинутися і повернутися до основ. Ще не пізно!
Ось що ви повинні робити як батьки:
1. Встановлюйте обмеження і пам’ятайте, що ви — батьки дитини, а не її друзі.
2. Забезпечте дітям те, що їм потрібно, а не те що їм хочеться. Не бійтеся відмовляти дітям, якщо їх бажання розходяться з потребами.
3. Давайте здорову їжу та обмежуйте снеки.
4. Проводьте годину в день на природі.
5. Щодня влаштовуйте сімейну вечерю без електроніки.
6. Грайте в настільні ігри.
7. Щодня долучайте дитину до домашніх справ (складати білизну, прибирати іграшки, розвішувати білизну, розбирати сумки, накривати на стіл і т. д.).
8. Вкладайте дитину спати в один і той самий час, не дозволяйте брати в ліжко гаджети.
9. Навчайте дітей відповідальності й незалежності.
10. Не захищайте їх від дрібних невдач. Це вчить їх долати життєві перешкоди.
11. Не складайте і не носіть за дитину ранець, не приносьте їй в школу забуту їжу / домашню роботу, не очищайте банан для 5-річних. Вчить їх самостійно робити все це.
12. Навчіть терпеливості та дайте можливість вільно проводити час, щоб у дитини була можливість занудьгувати й проявити свої творчі пориви.
13. Не оточуйте дитини постійними розвагами.
14. Не підсовуйте техніку як ліки проти нудьги.
15. Не заохочуйте використання гаджетів за їжею, в машині, в ресторані, в магазині. Хай мізки дитини вчаться самостійно розганяти «нудьгу».
16. Будьте емоційно доступні, вчить дітей соціальним навичкам.
17. Не відволікайтеся на телефон, спілкуючись з дитиною.
18. Навчайте дитину справлятися зі злістю і роздратуванням.
19. Навчіть дитину вітатися, поступатися, ділитися, співчувати, поводитися за столом і в розмові.
20. Підтримуйте емоційний зв’язок: посміхайтеся, цілуйте, лоскочіть дитину, читайте їй, танцюйте, стрибайте і повзайте з нею разом!
Ми повинні змінити своїх дітей, інакше одержимо ціле покоління на пігулках!
Ще не пізно, але часу залишається все менше.
Яка Ваша думка з цього приводу? Чи правдиві слова психолога? Діліться думками в коментарях.
Чекліст готовності дитини до 1-го класу
https://osvitoria.media/opinions/ne-chytannyam-yedynym-cheklist-gotovnosti-dytyny-do-1-klasu/
До уваги батьків!
Зарахування до першого початкового класу буде проходити відповідно до дорожньої карти, яку Ви прочитаєте нижче і заяви-зразка, в якій подана інформація щодо першочерговості зарахування.
З А Я В А
Прошу зарахувати _____________________________________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові , дата народження)
який (яка) фактично проживає (чи перебуває) за адресою ____________________________________________________________________________
до 1 початкового класу Чортківської гімназії ім. М.Шашкевича на навчання за освітньою програмою науково-педагогічного проекту «Інтелект України» або НУШ (підкреслити)
Повідомляю про наявність права на першочергове зарахування : так/ні (потрібне підкреслити)
- Проживання на території обслуговування закладу освіти ( вулиці Лесі Українки, Богдана Лепкого, Глибока, Антона Горбачевського, Зелена, Панаса Карабіневича, Коротка, Михайла Коцюбинського, Андрія Мельника, Надбережна, Людвіга Носса, Михайла Росляка, Сонячна, Івана Франка згідно рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради від 19.04.2019 року №105)
_______________________________________________________________________;
(назва і реквізити документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти)
- навчання у закладі освіти рідного брата/сестри: так/ні (потрібне підкреслити) _______________________________________________________________________;
(прізвище, ім’я та по батькові брата/сестри)
- про роботу одного з батьків дитини в закладі освіти
_______________________________________________________________________;
(прізвище, ім’я та по батькові , посада працівника закладу освіти)
- пільгова категорія дитини , якщо є (необхідне підкреслити) назва і реквізити документа, що підтверджує проживання на території обслуговування закладу освіти:__________________________________________________________________
Діти-сироти;
Діти-інваліди;
Діти,позбавлені батьківського піклування;
Діти з малозабезпечених сімей;
Діти з особливими освітніми потребами (інклюзія);
Діти, які прибули із зони АТО;
Діти, батьки яких є учасниками АТО.
P.S. Збори для батьків майбутніх першокласників відбудуться ___ червня 2021 року о __.00 год. в актовому залі головного корпусу гімназії.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №367 від 16.04.2018р. про «Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»
(Дорожня карта)
Порядок зарахування учнів до 1 початкового класу (п. ІІ.І)
До 31 травня
- подаються заяви одним із батьків дитини особисто.
До 01 червня
- Видається наказ про зарахування дітей до школи, місце проживання яких є територією проживання.
02-03 червня
- Оприлюднити список зарахованих учнів та кількість вакантних місць, час і місце жеребкування та прізвища учнів, що претендують на зарахування.
- Створити конкурсну комісію для жеребкування ( 3 особи).
05-10 червня
- Проводиться жеребкування.
До 15 червня
- на вільні місця зараховуються діти, які не проживають на території обслуговування закладу (процедура жеребкування схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником).
Порядок зарахування учнів до 5 класу
До 31 травня
- (за два місяці до початку конкурсного відбору) оприлюднити умови вступних випробувань (не більше двох) та зразки завдань.
- подаються заяви на зарахування до ІІ та ІІІ ступенів.
До 01 червня
- оприлюднюється оголошення про конкурсний відбір.
До 15 червня
- Укласти завдання для конкурсного відбору, схвалити їх на засіданні педагогічної ради, затвердити наказом керівника.
- Створити конкурсну та предметну комісії для проведення випробувань та перевірки робіт, затвердити їх наказом по школі.
- Провести конкурсний відбір.
- Видати наказ про зарахування учнів.
Інформація по булінгу
Як побороти булінг: інструкція для дітей, батьків та вчителів
Протокол № 1 спільного засідання батьківського комітету та ради Чортківської гімназії ім. Маркіяна Шашкевича від 09.09.2019 р.
Батькам майбутніх першокласників
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Концепція «Нової української школи»
Початок навчання у школі – визначний переломний момент у житті кожної дитини. Безпечне й безтурботне життя дошкільника змінюється і наповнюється вимогами, обов’язками і обмеженнями: кожен день треба ходити до школи, систематично і напружено працювати, слідувати нормам і правилам шкільного життя, виконувати рекомендації вчителя. Що будуть вивчати у новій школі? Чи комфортно буде маленькому школяреві? Ці та інші питання непокоять кожного з батьків учнів, які сядуть за шкільні парти в 2018 році та вчитимуться у новій українській школі. Концепція «Нової української школи» передбачає докорінне перезавантаження шкільної освіти, спрямоване на формування успішного, ініціативного, громадсько-активного учня.
Навіщо зміни?
Сучасні діти потребують іншого ставлення до них з боку дорослих. Наші діти повинні вчитись мислити самостійно, вміти формувати власну думку, яку вчитель має поважати. Школа сприятиме виробленню у дітей чітких життєвих цінностей, що допоможуть розібратися у великій кількості інформації, якою переповнений світ. Головне завдання вчителів початкової школи у тому, щоб «школа стала для дітей школою радості, а для батьків – школою спокою».
Що ж зміниться у шкільному житті?
Основною новацією початкової школи є інтегративний підхід, коли навчальний матеріал буде інтегруватися в змісті споріднених предметів (на прикладі одного об’єкту чи явища дається поняття з різних навчальних предметів). Завдяки цьому в учня складатиметься цілісна картина навколишнього світу і зменшиться кількість навчальних предметів (з 9 до 6). Обсяг вивчення окремих освітніх галузей, як-от, мовно-літературна чи математична, не зменшиться – просто зміниться спосіб подачі. Повсякденне навчання стане цікавим та успішним. У майбутньому це допоможе сформувати інтерес учнів до математично-природничих дисциплін. Роль учителя зміниться. Крім передачі знань вчитель буде сприяти формуванню позитивної самооцінки, розвивати ключові навички для життя. Зокрема, будуть виховуватися цінності свободи і відповідальності, почуття безпеки, вміння формувати і відстоювати власну точку зору, слухати інших, ділитися, досягати компромісів. Разом з учителем учні братимуть участь в розробленні та дотриманні правил поведінки у класі. У новій українській школі вчителі будуть використовувати діяльнісний підхід до організації освітнього процесу: не механічне заучування правил, формул, дат і текстів, а розуміння закономірностей явищ і процесів, вміння використати набуті знання у повсякденному житті, здатність працювати у команді, критично оцінювати інформацію, події, свої вчинки. Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Це спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками, однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Школа допомагатиме батькам у кращому розумінні процесів фізичного, розумового та духовного розвитку дитини, виборі найбільш ефективних способів виховання в дитини сильних сторін характеру відповідно до індивідуальних особливостей. Педагог має визначити схильності та здібності дитини до тих чи інших предметів для цілеспрямованого розвитку. Учнів залучатимуть до різного роду ігор, реалізації дослідницьких проектів, групових занять тощо. Навчання має бути цікавим для дітей, щоб в учнів не пропав інтерес до школи. Школа має на меті сформувати особистість, здатну в майбутньому аналізувати та розв’язувати складні завдання.
Батьки зможуть співпрацювати з учителем у такий спосіб:
ü брати участь у постійному діалозі, у тому числі – у батьківських зборах.
ü організовувати додаткову комунікацію (групи в месенджерах, інформаційні розсилки, “чайні зустрічі”, обміни книжками та іграми).
ü допомагати в організації заходів, проведенні класних і позашкільних занять. Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак, зростає її самоповага. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини. Виховання не буде зведено лише до окремих «занять із моралі». Виховання сильних рис характеру дитини буде здійснюватися через особистий досвід, на засадах поваги до прав людини, демократії, підтримки добрих ідей. Важливо, що у школі буде створюватися атмосфера довіри, доброзичливості, взаємодопомоги і взаємної підтримки при виникненні труднощів у навчанні та повсякденному житті. Нова школа передбачає зміни у структурі. Загальна тривалість навчання повної загальної середньої освіти збільшиться до 12 років: 4 роки – початкова освіта (1 – 4 класи), 5 років – базова середня освіта (5 – 9 класи) і 3 роки – профільна середня освіта (10-12 класи). Починатимуть вчитися діти, як правило, з шести років. Діти з особливими потребами зможуть вступати до школи у віці фізичної готовності. Навчання буде організовано за єдиним стандартом без запровадження предметів із поглибленим рівнем. Це дозволить уникнути соціального розшарування та відбору дітей у молодшому шкільному віці. Початкова освіта ділитиметься на два цикли:
ü 1-2 класи – адаптаційно- ігровий;
ü 3-4 класи – основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Перший цикл початкової освіти допоможе учневі звикнути до шкільного життя. Навчання буде організовано через діяльність, ігровими методами як у класі, так і поза його межами. У другому циклі початкової освіти буде формуватися почуття відповідальності й самостійності. У процесі навчання будуть використовуватися методи, які вчать робити самостійний вибір, пов’язувати вивчене з практичним життям, враховуючи індивідуальність учня. Частина предметів передбачатиме оцінювання.
Оцінка – як рекомендація, а не як покарання.
Навчальні досягнення учнів перших класів з усіх навчальних предметів (як і до того) не оцінюються в балах, а підлягають словесному оцінюванню. В 1-2-му класах буде запроваджено описове формувальне оцінювання, традиційних оцінок у балах не буде. Наразі частина батьків вимагає оцінок. І вчителі їх ставлять. Іноді у балах, іноді замінюють оцінки іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, сонечками тощо). Але оцінка часто не відображає реальний рівень знань, а лише створює психологічний стрес для учня. Задля уникнення стресу учителям запропоновано не озвучувати оцінки на батьківських зборах і в класі: вчитель надасть інформацію про навчальні досягнення учня особисто його батькам.
Оцінки учнів слугуватимуть для аналізу здібностей учня, вони носитимуть рекомендаційний характер. Вчитель постійно вестиме спостереження за навчальним ростом учнів вже з перших днів навчання в школі. За результатами спостереження вчителі дізнаватимуться, кому з учнів потрібно більше допомагати, а батьки краще розумітимуть особливості розвитку своєї дитини. Невід’ємною частиною процесу оцінювання є формування здатності учнів самостійно оцінювати власне зростання.
Кожен день навчання у початковій школі розпочинатиметься «ранковими зустрічами», під час яких діти будуть знайомитись з тематикою дня, ділитися власним досвідом, обмінюватись щоденними новинами. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати.
Вчителі визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Обов’язковим елементом є фізкультхвилинки, які проводяться через кожні 15 хвилин уроку.
Освітнє середовище організоване таким чином, щоб кожна дитина почувала себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається. Водночас, будуть і місця, де дитина зможе побути наодинці. Парти в класі можуть переставлятись в залежності від виду роботи. Навчання буде вдалим, якщо до участі у навчально-виховному процесі активно будете долучатись і ви, батьки, адже ви – перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини. Пропонуємо декілька порад батькам першокласників, які допоможуть дитині адаптуватися до нових умов, уникнути складностей у відносинах, дозволять зробити успішними перші кроки учня у шкільному житті: – підтримуйте першокласника в його бажанні домогтися успіху. В кожній справі обов’язково знайдіть, за що можна його похвалити. Пам’ятайте, що похвала й емоційна підтримка («Молодець! Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини; – не лякайте школою. Ні в якому разі не ведіть при дитині розмови, що у нього «закінчилося дитинство», не жалійте його: мовляв, бідненький, починаються трудові будні. Навіть жартома не лякайте школою;
- вислухавши зауваження вчителя, не поспішайте сварити дитину, постарайтесь, щоб ваша розмова з вчителем проходила без дитини. Візьміть до уваги позиції обох сторін і не поспішайте з висновками. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або психолога;
- розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Будьте в курсі, взнавайте кожного тижня, що дитина вивчає, які у неї успіхи, над чим ще треба попрацювати. Запасіться терпінням, приємно, якщо є успіхи, якщо немає – це не трагедія;
- враховуйте, що навіть «зовсім великі» діти (ми часто говоримо: «Ти вже великий!» 6 – 7 річній дитині) дуже люблять казку перед сном, пісеньку, лагідне прогладжування. Все це заспокоює їх, допомагає зняти напруження, накопичене за день, спокійно заснути;
- завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це показники втоми, перевантаження;
- ключ до серця дитини лежить через гру. Саме в процесі гри ви зможете передати їй необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності, навчите краще розуміти один одного. У першокласника повинно залишатися досить часу і для ігрових занять;
- вам буде потрібне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Дитина має відчути, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте; – зацікавлюйте дитину в навчанні, але у цьому слова «треба вчитися» не помічники, необхідно дати відчути, що дізнаватися щось нове – це захоплююче і корисно;
- постійно цікавтеся шкільним життям дитини, вона повинна знати, що вам не байдуже, що відбувається в школі, в класі, що у неї виходить, а що ні, необхідна ваша підтримка і співпереживання; – щиро цікавтеся думкою дитини, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію. І пам’ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи дочки може виявитися подією, що хвилює весь день;
- позитивну мотивацію вашій дитині створять ваше спокійне і радісне ставлення до школи, відсутність завищених вимог до успіхів дитини, позитивні розповіді про школу, відсутність страху дитини перед можливою помилкою, розвинений пізнавальний інтерес до навколишнього світу.
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями.
Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Ключ до успіху - розуміння труднощів дитини і спокійна батьківська впевненість в її можливостях. З такою підтримкою дитина буде відчувати себе в безпеці і легше впорається з будь-якими труднощами.